Alla inlägg under december 2012

Av Lina W - 30 december 2012 11:33

Jag har under 2012 slagit mitt eget rekord i träning!


Så här ser statistiken ut:

2008 59 ggr - det var första året jag tränade regelbundet sedan skoljympans tid, och det är Annas förtjänst :)

2009 48 ggr

2010 63 ggr

2011 62 ggr


I år står räknaren just nu på 64 ggr. Jag räknar alla tillfällen på gymmet - även om jag "bara" kör zumba eller liknande, men däremot inte långpromenader med Cassis, storstädningar etc. I år ingår det även några tillfällen med klättring - så svettig jag har blivit, och så mkt träningsvärk jag har haft så måste det kunna räknas som träning!


Jag har ett inplanerat pass i eftermiddag och ett i morgon, så jag har chansen att slå mitt rekord med bred marginal!

Av Lina W - 24 december 2012 08:53

82,7 kg :)
Fast kanske är det delvis falsk viktnedgång i och med förkylningen - så tror jag det var förra gången för en månad sedan...
God jul i alla fall!

Av Lina W - 23 december 2012 21:58

I morgon är det julafton. Och invägning. Jag hoppas på att vara stabil, dvs 83,9 kg, men misstänker att vågen kommer att visa en högre siffra än så...

I fredags gjorde vi både limekola, Mozartkulor och whiskytryffel. Pepparkakor och lussebullar har vi också. Igår kväll åt jag pasta till middag för första gången på över två månader - och eftersom jag var sjukt hungrig var det väldigt gott, men ärligt talat, inte lika gott som jag trodde (trots att det var fin färsk pasta).

Men jag har i alla fall slagit träningsrekordet - återkommer om en vecka med exakt statistik!

Av Lina W - 21 december 2012 17:32

Har inte sett ngn anledning att blogga på sistone, har tyvärr syndat alltför ofta för att kunna skriva varje gång. Hela personalrummet har varit fyllt med godis, choklad och kakor och jag har inte alltid kunnat motstå, även om jag har försökt begränsa mig. Målet är som sagt, dessa veckor, att vara stabil i vikt. Man måste ju få unna sig saker...
I kväll blir det pysselkväll med godistillverkning, men jag tänker åtminstone äta en bra middag med kyckling, broccoli och bönor först.

Av Lina W - 17 december 2012 06:37

83,9 kg. :)

Av Lina W - 14 december 2012 18:14

...är bra för folk som gillar att vara lite tjocka, och har tid att sova en stund efter lunch."
Citat Erik Haag.

Av Lina W - 14 december 2012 18:14

...är bra för folk som gillar att vara lite tjocka, och har tid att sova en stund efter lunch."
Citat Erik Haag.

Av Lina W - 14 december 2012 07:26

Den här veckan har jag ätit hela tre lussebullar!

Dessutom var det julfest på jobbet i onsdags, och då gluffade jag i mig både ostkaka med sylt och grädde, goda kolor, och en härlig sötad drink vid namnet Hipster Collins (gin, fläder, lime, sockerlag, bubbel)

Mitt mål dessa veckor är att vara stabil i vikt, att åtminstone inte gå upp. Fortsatt viktnedgång planeras till nästa år!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards